/Files/images/Без названия (1).jpg

Нормативна база

Закон України від 18.01.2001 № 2235-ІІІ «Про громадянство України»
Закон України від 6.03.2003 № 602-IV «Про Державний Гімн України»
Закон України від 28.11.2006 № 376-V «Про голодомор 1932-1933 років в Україні»
Закон України від 9.04. 2015 № 315-VIII «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»
Закон України від 09.04.2015 № 317-VIII «Про засудження комуністичного і націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки»
Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»
Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»
Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»
Указ Президента України від 11.02.2015 № 69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні»
Указ Президента України від 22.02.2017 №17/2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917 – 1921 років»
Указ Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання"
Постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 № 2067-ХІІ «Про Державний прапор України»
Постанова Верховна Рада України від 19.02. 1992 № 2137-XII«Про Державний герб України»
Постанова Верховної Ради України від 18.12.2018 № 2654-VIII «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2019 році»
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845 «Деякі питання дитячо-юнацького військово-патріотичного виховання»
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 №1494 «Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000№439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»
Лист МОН від 16.08.2019 №1/9-523 "Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році"

Національно-патріотичне виховання

Патріоти́зм(грец. співвітчизник, patrís — батьківщина, Вітчизна) — це любов та відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. Слово прийшло з грецької, що означає земля батька, предка.

Патріотизм передбачаєгордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та захист інтересів своєї громади, народу в цілому.

Історичне джерело патріотизму— це формування прив'язаності до релігії в традиціях своїх предків, землі свого народження, рідної мови, народних традицій та культури.

/Files/images/1_veresnya/patroti/09978491.gif

Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.
У цьому зв’язкувеличезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

Основні завдання патріотичного виховання дошкільників:
• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);
• формування духовно-моральних взаємин між людьми;
• формування любові до культурного спадку свого народу;
• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
• почуття власної гідності як представників свого народу;
• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

/Files/images/1_veresnya/patroti/09978491.gif

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства —вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу.

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

/Files/images/1_veresnya/patroti/09978491.gif

Основні напрями патріотичного виховання дітей дошкільного віку:

—формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;

— краєзнавство;

— ознайомлення з явищами суспільного життя;

— формування знань про історію держави, державні символи;

— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

— формування знань про людство.

/Files/images/1_veresnya/patroti/09978491.gif

Методи і форми роботи з патріотичного виховання:

  • Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць
  • Розповіді вихователя
  • Бесіди з цікавими людьми
  • Екскурсії
  • Спостереження
  • Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
  • Заняття з циклу «Історичні цікавинки»
  • Розгляд ілюстративних матеріалів
  • Читання та інсценування творів художньої літератури
  • Слухання народної, класичної, сучасної музики
  • Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва
  • Розв'язування проблемних ситуацій
  • Запрошення членів родин у дитячий садок
  • Спільні з родинами виховні заходи
  • Виставки, конкурси
  • Свята, розваги

/Files/images/1_veresnya/patroti/s57216430.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 969