/Files/images/oop-2.jpg

Організація освітньої роботи в закладі дошкільної освіти дійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно – патріотичного виховання дітей та молоді, інших нормативно-правових актів.

В освітньому процесі нашого закладу дошкільної освіти використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована освітня діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.

Основною формою організованої освітньої діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняттяз різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).Тривалість (згідно наказу МОН від 13 травня 2015 р.за № 520/26965 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності») спеціально організованої освітньої діяльності (заняття) для дітей раннього віку – до 10 хвилин, молодшого дошкільного віку – від 10 до 15 хвилин, середнього дошкільного віку - від 15 до 20 хвилин, старшого дошкільного віку–від 25 до 30 хвилин (в залежності від типу заняття).

Під час складання розкладу занять враховуємо їхнє домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачаємо раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному з них та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної та музичної зали, ігрового, спортивного майданчика, квітника тощо).

Організована освітня діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. В окремих випадках допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це може стосуватися занять з фізичної культури, образотворчої діяльності в групах дітей старшого дошкільного віку. Елементи освітньої діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо).

З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується у освітньому процесі нашого закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах.Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольовим, будівельно-конструктивним, іграм-драматизаціям та інсценівкам, іграм з елементами праці та художньотворчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичним, інтелектуальним, рухливим, хороводним тощо).

Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей.

Переорієнтація освітнього процесу на розвиток дитячої особистості надає особливої ваги таким формам організації життєдіяльності дошкільника як його самостійна діяльність та індивідуальна робота з ним.

Самостійна діяльність дітей організовується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) та поступово залучаються до участі в них всі діти даної групи. Зміст та рівень самостійної діяльності дітей залежать від їхнього досвіду, запасу знань, умінь і навичок, рівня розвитку творчої уяви, самостійності, ініціативи, організаторських здібностей, а також від наявної матеріальної бази та якості педагогічного керівництва.

Організоване проведення цієї форми роботи забезпечується як безпосереднім, так і опосередкованим керівництвом з боку вихователя.

Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у вільні години (під час ранкового прийому, прогулянок тощо) в приміщеннях і на свіжому повітрі. Вона організується з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (новенькими, тими, що часто пропускають через хворобу, інші причини та гірше засвоюють програмовий матеріал під час фронтальної роботи).

Гуртки є додатковою організаційною формою освітнього процесу. В нашому закладі різне профільне спрямування гуртків: естетичного циклу(вокальний, образотворчий), інтелектуальний (шашки), фізкультурно-оздоровчий. Вони організуються з урахуванням інтересів та здібностей самих вихованців, запитів батьків, наявних матеріальних умов та кадрового забезпечення. Зміст гурткової роботи визначається авторськими програмами, які складені керівниками гуртків на основі власної педагогічної діяльності, вивчення досвіду інноваційної діяльності, обов’язково узгоджується з освітньою програмою, затвердженою МОН України, за якою працює заклад і відображається у річному плані роботи. Гурткові заняття проводяться у другій половині дня, у час, відведений для ігор та самостійної художньої діяльності дітей. Тривалість їх відповідає зазначеним вище нормам для навчальних занять, а періодичність проведення становить 2 рази на місяць.

Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного “Я” дитини.

Основним напрямком роботи з дітьми раннього віку(до 3 років) є забезпечення їх емоційного комфортупід час перебування у закладі, створення сприятливих умов для їх психічного і фізичного розвитку. Особлива увага надається розвитку сенсорних почуттів.

Формування готовності до систематичного навчання та шкільного життя дітей шестирічного віку актуалізується у зв’язку із переходом загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і тривалість навчання. Мотиваційна, емоційно-вольова, комунікативна, фізична підготовка майбутніх першокласників, розвиток пізнавальних психічних процесів і мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь–пріоритетні напрямки роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

Актуальними у освітньому процесі закладу дошкільної освіти залишаються і такі традиційні напрямки, які сприяють здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості: фізичне, розумове, естетичне, моральне, трудове виховання. Пріоритетним питанням у вихованні дітей всіх вікових груп та діяльності закладу дошкільної освіти залишається фізичне виховання. Його успіх залежить від правильної організації режиму дня, рухового, санітарно-гігієнічного режимів, всіх форм роботи з дітьми та інших чинників.

Руховий режим впродовж дня, тижня визначається комплексно, відповіднодо віку дітей. Орієнтовна тривалість щоденної рухової активності малюків встановлюється в таких межах: ранній вік – до 2 –3 годин; молодший та середній дошкільний вік – до 3-4 годин; старший дошкільний вік– до 4–5 годин. Оптимізація рухового режиму забезпечується шляхом проведення різноманітних рухливих, спортивних ігор, вправ, занять з фізичної культури, організації дитячого туризму, самостійної рухової діяльності тощо. Особливого значення надається також оволодінню дітьми системою доступних знань про дотримання здорового способу життя, основ безпеки життєдіяльності.

Оволодіння рідною мовою і мовленнямяк найголовнішим засобом пізнання і специфічно людським способом спілкування залишається одним з першочергових завдань у роботі з дітьми упродовж дошкільного дитинства. Навчання мови та розвиток мовлення спрямовується на формування у дітей лексичної, фонетичної, граматичної, діамонологічної та комунікативної компетентності.

Реалізується через програми:
Комплексні освітні програми:

-«Дитина» освітня програма для дітей від 2 до 7 років;/ наук.кер.проектуВ.О.Огнів’юк;наук.ред.Г.В.Бєлєнька;авт.кол.:Г.В.Бєлєнька,О.Л.Богініч,В.М.Вертугіна та ін.-К.:Київ. Ун-т ім..Б.Грінченка, 2020.

Парціальні освітні програми:

-«Україна – моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку/О.М.Каплуновська, І.І.Кичата, Ю.М.Палець;за наук.ред. О.Д.Рейпольської. – Тернопіль: Мандрівець, 2016.

Виходячи з аналізу роботи за 2023/2024 навчальний рік, враховуючи недоліки, досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив визначив методичну тему на 2023/2024 навчальний рік:

«Забезпечення якісної освіти дошкільників шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, державних вимог до рівня сформованості життєвої компетентності особистості, освіченості, розвиненості й вихованості дошкільників перед вступом їх до школи»

/Files/images/kartinki/kv_tochki_sm_yutsya.gif

Структура навчального року:

Основними формами роботи з дітьми у закладі дошкільної освіти є: заняття різних видів, індивідуальна робота, спостереження та екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті.

Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Тривалість занять становить:

-у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

-у молодшій групі – не більше 15 хвилин;

-у середній – 20 хвилин;

-у старшій – 25 хвилин;

-тривалість інтегрованих занять збільшується на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах;

-тривалість занять з фізичної культури для дітей: з 2 до 3 років – 15 хвилин, з 3 до 4 років -20-25 хвилин, з 5 до 6(7) років -25-30 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин.

Кiлькiсть переглядiв: 1521