/Files/images/kartinki/pravove.png
/Files/images/kartinki/documents.png

Нормативні документи

2018 рік - Рік реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!»

Указ Президента «Про оголошення в Україні 2018 року Роком реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №638-р ''Про реалізацію правопросвітницького проекту “Я маю право!” у 2017—2019 роках''

Загальнонаціональний правопросвітницький проект
«Я МАЮ ПРАВО!»

/Files/images/pravo/1445492446.png

Метою роботи по правовому вихованню дошкільників у ЗДО

  • створення соціально-педагогічних умов організації життєдіяльності, які допомагають самореалізуватися; ознайомити дітей з правами людини, як основою соціалізації, підготовки до дорослого життя;
  • формування у дітей моральних уявлень про права людини, гуманістичне ставлення до навколишнього світу;
  • здійснення аналізу ситуацій з власного життя та пригод казкових персонажів щодо прав дитини;
  • заохочення дітей реалізовувати свої права в реальному житті, захищати себе, своїх друзів;
  • розвиток навичок правової поведінки тощо.

Принципи роботи з правового виховання дітей дошкільного віку

  • інтеграція різних видів дитячої діяльності;
  • активізація особистого досвіду дітей;
  • формування у дошкільників уміння активно застосовувати в практичному житті набуті знання;
  • враховувати дозування та співвідношення інформації до їх самостійної практичної діяльності на ігрових принципах;
  • цілеспрямоване використання народознавчого матеріалу та художніх творів;
  • поступове підведення дітей до самостійних висновків та узагальнень.

Форми, методи та прийоми роботи

  • традиційні, комплексні та інтегровані заняття;
  • моделювання та проектування;
  • трудова діяльність та різні види ігор;
  • вирішення проблемних завдань та ситуацій;
  • спостереження та екскурсії;
  • театралізована діяльність;
  • тренінги;
  • виставки;
  • читання художньої літератури та бесіди за ними;
  • рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях;
  • вправи;
  • анкетування та діагностика;
  • обміркування та програвання заданих ситуацій тощо.

Поради з правового виховання дошкільників

Якими діти народжуються–ні від когоне залежить,але в наших силах зробити їх хорошимичерез правильне виховання. Плутарх

Сучаснасім’янесе найбільшу відповідальність за виховання дитини.

Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвиткусвоїх дітей.Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей ,створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.

Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.
Якщо: • Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любову цьому світі.

/Files/images/kartinki/family.png Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

Коли порушуються права дитини?
  • ·Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
  • ·Коли її потреби ігноруються.
  • ·Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканість дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли дитину залякують.
  • ·Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
  • ·Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
  • ·Коли її особисті речі не є недоторканими.
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Як реагує дитина на порушення її прав?
  • Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)
  • Її турбує особиста безпека і любов до неї. Вона часто буває в поганому настрої.
  • Може втекти з дому.
  • Може приймати наркотики або алкоголь.
  • ·Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя).
Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
  • Пам’ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
  • Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
  • Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
  • Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
  • ·Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
  • Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
  • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
  • Залучати дитину для створення сімейних правил.

Діти в суспільстві найбільш вразливі.

Діти, права яких порушуються часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

/Files/images/prava.png

Кiлькiсть переглядiв: 141